Menu

Kalender

Sluiten

June

2017

LUN
MAR
MER
JEU
VEN
SAM
DIM
1Thu
2Fri
3Sat
4Sun
5Mon
6Tue
7Wed
8Thu
9Fri
10Sat
11Sun
12Mon
13Tue
14Wed
15Thu
16Fri
17Sat
18Sun
19Mon
20Tue
21Wed
22Thu
23Fri
24Sat
25Sun
26Mon
27Tue
28Wed
29Thu
30Fri
Kalender

Binnenkort

Dagen
:
Uur
:
Minuten

20 november 2021 om 18:30

 Conferentie

Zie speeldata

Hoeveel vragen voor mijn stem?

Locatie : ISELP, Brussel

David Christoffel © Olivier Quernez

Hoeveel vragen voor mijn stem?

“Sinds ik weet,” vertelt David Christoffel ons, “dat de pauzes tussen de zinnen de toehoorders een rustpauze bieden en dat ideeën beter worden geassimileerd als ze ver genoeg van elkaar verwijderd zijn, hoe komt het dan dat deze pauzes mij nog meer in verwarring brengen? Zijn ideeën niet levendiger als ze zo met elkaar verweven zijn dat ze elkaar overlappen? Zelfs als ik er alles aan doe om dronkenschap niet te verwarren met haast of, nog fundamenteler, sap met opwinding, slaagt een traagheid die te bewust gelijk wat wil bewijzen er dan toch in om haar verstrengelingen te projecteren op die anders zo interessante plek waar, mijn stem, die het niet echt kan schelen of deze zin afgemaakt wordt, weet dat zij in vastberadenheid en charisma alles verliest wat zij pas veel later dreigt te winnen, in een vertraging die de onzekerheid voorzichtig verdikt, in kwaliteiten die nog moeten worden gedefinieerd als alleen de geïnvesteerde duur niet wordt opgeroepen om zichzelf nog veel dommer te onderbreken? “.

David Christoffel is auteur van gesproken opera’s, zoals La flûte dite enchantée (1997), Le Déchante-Merdier (1999) gebaseerd op Un ABC de la barbarie van Jacques-Henri Michot, Préludes et fastes (2003) gebaseerd op Inciseiv van Philippe Beck of nog Les Bâtons rompus (2009) en Échecs opératiques (Opéra de Rouen, 2018).

David Christoffel interesseert zich voor de relatie tussen poëzie en muziek, in de mate waarin de ene het verwoorden van de andere verdicht. Zijn thesis aan het Ehess handelt over de woordelijke uitdrukkingen op de partituren van Erik Satie. Ze werd uitgegeven door éditions MF (2017).

Hij heeft Tais-Toi, Là opgericht (met Klara S.) en heeft meegewerkt aan Op. Cit., Poésie express, Action restreinte, Critical Secret, Il Particolare, Doc(k)s, CCP, Boxon, 22(M)dP, Enculer, Georges, Contre-attaques en Dezopilant.

Zijn dichtbundels dragen de titels Cela n’étant dire (éditions lisières, 2004), Tractions Wah-wah (Voix éditions, 2008), Littéralicismes (L’Attente, 2010) en Joubertiade (Fidel Anthelme X, 2011) en Argus du cannibalisme (Publie.net, 2011).

Hij maakt deel uit van  de redactiecomités van de tijdschriften  Espace(s) et Multitudes en is of/en producer van uitzendingen voor France Musique, France Culture, le Printemps des Arts de Monte-Carlo, de Radio Télévision Suisse en het réseau Campus France.

Hij maakt ook platen (drie volumes in de serie Radio Toutlemonde onder het label Super Moyen) en voert pedagogische klankexperimenten uit bij Télécom Paris, aan het CNAM, aan het CNSMDP en aan de universiteiten van Tours/Poitiers en Evry.

Prijs

Gratis mits reservering

coproductie

ISELP

About Ars Musica

Meer info

Ontdek
HET PROGRAMMA

Meer info